טכנולוגיית התלת מימד שינתה את האופן בו אנו רואים את הדברים, ובעיקר את האופן בו אנו רואים מצליחים להבין ולפענח הדמיות ותשריטים שעד הופעתה של הטכנולוגיה, רק אנשי מקצוע בתחומם (אדריכלים, מעצבי פנים, מהנדסי בנייה וכדומה), היו מצליחים לפענח ולהבין.
הדמיות ה-תלת מימד, הן למעשה הדמיות המיושמות כיום במגוון רחב של תחומים מקצועיים וענפים שירותיים, החל מתחומי התכנון והבנייה, דרך תחום עיצוב המוצר ועד לתחומים כגון: רפואה ארכיאולוגיה ועוד. הדמיות תלת מימד בכל אחד מהתחומים הנ"ל, מאפשרים את הנגשתן של תכניות תכנון מורכבות לקהל הרחב, וזאת באמצעות הוספת היבטי הדמיה לעומק.
הדמיות 3D כאמצעי שיווקי
הדמיות ה-תלת מימד, הפכו בשנים האחרונות לאמצעי עזר שיווקי מוביל, וזאת מכיוון שהן מאפשרות למתכנן או למפתח, להמחיש בצורה ממוקדת ומרשימה את הרעיון העומד מאחורי התכנון או הפיתוח, בין אם מדובר בהדמיית תלת מימד של הליכי בנייה ובין אם מדובר בהדמיית תלת מימד הממחישה כיצד תרופה מסוימת אותה נוטל הלקוח פועלת על מערכות גופו השונות. אומנם קיים הבדל מהותי ביכולת התכנון והייצור של הדמיות תלת מימד לתחומי העיסוק השונים, אך בכולם (בלי יוצא מהכלל), הדמיות התלת מימד מאפשרות יכולות המחשה שלא היו קיימות לפני כן.
כיום, בכל משרד מכירות של פרויקט בנייה כזה או אחר, תקבלו לידיכם תכניות הדמיה בתלת מימד הממחישות את מבנה המגורים ואת שטח הדירה בה אתם מתעניינים. בחלק ממשרדי הנדל"ן תוכלו למצוא גם סרטוני אנימציה המשלבים בתוכם הדמיות תלת מימד. הדמיות אלו הן למעשה שילוב בין אובייקטים חיים או דוממים – מצולמים לבין הדמיות אשר נוצרו בטכנולוגיית תלת מימד באמצעות מחשב.
גם בתחום הרפואה נעשה שימוש הולך וגובר בהדמיות תלת מימד, וזאת לצורך המחשת תהליכים פיזיולוגיים המתרחשים בתוך גופנו במסגרת הליכים ניתוחיים, הליכים טיפוליים או במסגרת נטילת תרופות וכדומה. עולם הרפואה בכללותו (אנשי מחקר, מעבדות, מנתחים וכדומה) עושים שימוש הולך וגובר בטכנולוגיית התלת מימד על מנת להמחיש לפציינטים את אופן ההליך הרפואי המיועד.
כיום, פועלות בישראל לא מעט חברות העוסקות בתכנון ובנייה של הדמיות תלת מימד, כאשר חלק מהן אף עוסקות בפיתוח הדמיות בתלת מימד לענף הרפואה. חברות אלו הן ברוב המקרים חברות מקצועיות העושות שימוש בטכנולוגיות מחשוב מתקדמות המאפשרות להם ליצור בסופו של הליך הדמיה תלת מימדית המעניקה מימד חדש של ראייה והבנה בנוגע למוצר או לשירות אותו תרצו לשווק לקהל הרחב.