על פי הערכות יש ליוטיוב מיליארד גולשים ברחבי העולם, והוא נחשב לאחד משלושת האתרים הכי פופולאריים. בישראל יש לו מיליוני גולשים בגלישה ישירה (דרך האתר) או בסרטונים שמועלים לרשתות חברתיות או עוברים במיילים ובתוכנות מסרים שונות. נתונים אלו רק מבליטים עד כמה הרעיון של קידום ביוטיוב הוא חשוב.
כל מקדם אתרים, כזה אשר פועל בגוגל או בפייסבוק, דואג לקדם את הלקוחות שלו גם ביוטיוב. קידום ביוטיוב נחשב פרט חשוב ומשמעותי בהליך הקידום ולו מהסיבה הפשוטה, שיותר גולשים מעדיפים להשתמש בסרטונים ויראליים ולא בטקסטים כתובים, על מנת ללמוד ולהתרשם מבעל האתר או השירות. זו הסיבה שלא מעט בעלי חברות ועסקים, החלו לשווק את עצמם באמצעות סרטונים ביוטיוב.
כמו קידום בגוגל, כך גם קידום ביוטיוב הוא תחום שיש בו כללים ברורים מאוד. דברים שיש לעשות ודברים שאסור לעשות. צריך לזכור הכללים הנ"ל, נועדו להפוך את הסרטונים (ובכלל את כל התוצר של הליך הקידום), להרבה יותר נוח ופשוט, רלוונטי לגולש, וכן מתאים לנושא ולתחום בו מתעסק האתר או העסק אותו אנחנו רוצים לקדם. במאמר זה נעמוד על מספר מאפיינים שמהווים בסיס חשוב בנושא של קידום ביוטיוב.
5 כללים לקידום חכם ביוטיוב
לפני שנתחיל בהצגת 5 כללים, חשוב מאוד להחליט, האם אתם רוצים לקדם את עצמכם ביוטיוב ותו לא, או להשתמש בקידום ביוטיוב לצורך קידום האתר או שירות מסוים שלכם. יש הבדל בין השניים ולכן גם צריך להיות הבדל בגישה בין השניים. אחרת אתם עלולים להתקשות בביצוע העבודה.
כלל ראשון – אל תשתמשו רק בסרטון אחד. כלומר, אתם רוצים לבצע קידום ביוטיוב? תדאגו לעלות באופן עקבי סרטונים. בדיוק כמו תהליך קידום בגוגל או בפייסבוק, הקידום ביוטיוב צריך להיות עקבי וממושך. אחרת הוא יילך לאיבוד ולא יביא תוצאות.
כלל שני – עשה לאחרים מה שאתה רוצה שיעשו לך – אתה רוצה שיגיבו על הסרטון שלך? תגיב על סרטונים של אחרים, אתה רוצה לקבל לייקים? תיתן לייקים. זו הדרך להתקדם ביוטיוב, מי שבוחר לנקוט בגישה אנכית ולפעול לבד, יגלה מהר מאוד שהרשת לא ממש עובדת איתו.
כלל שלישי – כמו עמוד תוכן לכל דבר – מה זה אומר? תנו לעמוד תיאור, תנו לנו מילות מפתח, תקדמו אותו בפייסבוק ובאתר, אל תסתפקו רק בלעלות סרטון יפה, תעשו את כל עבודת הקידום הנדרשת בשביל שיצליח.
כלל רביעי – תגובות – אחד המוטיבים החשובים ביוטיוב זה תגובות. תתנו מקום לתגובות, תפרסמו תגובות של אנשים וגם תגיבו על התגובות שלהם. אם לא תעשו כך אתם עלולים לאבד רובד חשוב בקידום הסרטון.
כלל חמישי – תחברו את עמוד היוטיוב שלכם לרשתות חברתיות. זה נכון לגבי גוגל פלוס וזה נכון לגבי פייסבוק. ככל שיהיו לו יותר חיבורים, יהיה קל יותר להגיע אליו ולהיחשף אליו.